Practica, mai importantă decât teoria?

 

  • sunt prea mulți care se întâlnesc brutal cu viața de angajat, după cinci ani de învățământ superior
  • mai multă practică în școli și facultăți ar fi o soluție pentru a evita acest lucru
  • în plus, accentul trebuie pus pe învățare continuă și pe dezvoltarea abilităților practice și a talentelor native, însă corelat cu cerințele pieței muncii

Ministrul Educației și Cercetării, Torbjørn Røe Isaksen, se confruntă cu alegeri importante pentru a proteja competențele. Important ar fi ca populația să aibă competențe relevante, nu un nivel înalt de educație. O societate a cunoașterii nu trebuie măsurată după sistemul de educație formală, ci după calitatea competențelor. Scopul Guvernului ar trebui acela de a avea cele mai bune arene de învățământ, indiferent dacă acestea sunt în spatele unui birou școală sau la locul de muncă.

O strategie pentru dezvoltarea celor mai bune arene de învățământ ar trebui să apară în trei domenii: învățământul public, învățământul alternativ și locul de muncă.

Ce înveți din cărți trebuie aplicat la sediul firmelor

Când vorbim despre competențele relevante, există două condiții care ar trebui incluse: relevanță la locul de muncă și relevanță pentru individ. Pentru a asigura relevanța la locul de muncă ar trebui ca școlile să organizeze traininguri interne și multe activități practice. Principalul beneficiu al acestora ar trebui să fie stăpânirea rolurilor și funcțiilor la locul de muncă.

Și de învățământ teoretic de calitate avem nevoie, atât pentru elevi, cât și pentru studenți, în afara locului de muncă. Acest lucru înseamnă o mai mare interacțiune între școli și locurile de muncă.

Ești bun pentru ceva anume? Școala îți va dezvolta talentul

Ministrul Educației și Cercetării spune că are două propuneri concrete:

  • Un coordonator de lucru în toate instituțiile de învățământ pentru asigurarea cooperării între școală și locul de muncă
  • Oferte de practică în programa tuturor studenților

Al doilea factor este că individul își va instrui abilitățile practice și talentul. Practic, se va urmări dezvoltarea talentelor oamenilor. Prioritate vor avea dezvoltarea abilităților care sunt cerute pe piața forței de muncă. De exemplu, capacitatea de a aplica cunoștințele în situații noi și de a face față diferitelor relații sociale.

Formarea profesională ar reduce rata abandonului școlar

O provocare specială este legată de învățământul superior. Educația trebuie să însemne mai mult decât contribuția la producerea de “stăpâni pe cei bolnavi”.  Accentul pus pe formarea profesională este un instrument mai bun pentru reducerea ratei abandonului școlar și creșterea relevanței învățământului superior.

Guvernul are, de asemenea, responsabilitatea de a se asigura că sistemul național de învățământ oferă o varietate de contexte de învățare de înaltă calitate. Învățământul alternativ poate fi esențial pentru elevii să fie capabili să-și completeze educația.

Mulți simt că școlile independente oferă medii de învățare care permit dezvoltarea talentelor lor într- un mod complet diferit decât școlile publice.

Nu înveți numai în școală, ci înveți toată viața

În plus, trebuie încurajată învățarea pe tot parcursul vieții active. Aceasta e importantă pentru toată lumea, nu doar pentru grupurile vulnerabile și pentru persoanele cu puțină educație fscoala1ormală.

O alegere importantă pentru Guvern este aceea de a conclucra cu partenerii sociali, pentru a crea o nouă strategie națională de învățare pe tot parcursul vieții.

Decizii bune în politica educațională pot aduce aduce lumină și risipi ceața neștiinței.

Articolul original poate fi gasit pe http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Relevans-viktigere-enn-hoyere-utdanning-7576743.html#.U4A_PPl_snI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *